Martin Lindstrom’u Dünya Gözüyle Görmek…


Blog’umunda sık sık rastladığınız bir isim Martin Lindstrom. Uzun zamandır beğendiğim, takip ettiğim, “ah İstanbul’a gelse de canlı canlı izlesem” dediğim bir isimdi, hayallerim gerçek oldu.
Bugün, Swiss Otel’de, Turkcell Akademi’nin konuğu olarak Nöromarketing üzerine gayet keyifli, kıvamında bir sunum yaptı. Benim tam olarak beklediğim gibiydi; samimi, dozunda komik, baştan sona ilgi ile izlenebilen bir uzman kendisi.

Eğer insanların dedikleri ile yaptıklarının birbirini tutmaması sizi hayrete düşürüyorsa, pazarlama alanında çalışıyor ve ayna arkasından tüketici dikizledikten sonra çıkardığınız ürün neden satmıyor diye kara kara düşünüyorsanız, büyük dinlerle, büyük markalar arasındaki şaşırtıcı benzerliklerle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz, Martin sizin de adamınız. Kitapları bir kez daha şiddetle tavsiye edilir (Buyology ve Brandwashed başta olmak üzere).

Dünya, tüketici, ürünler ve pazarlama artık çok farklı bir yere gidiyor. Ürünlerin sahibi şirketler değil, biz tüketiciler. Düşünmek, taşınmak, karar vermek, bir markayı sevmek ya da nefret etmek için çok az bir süre yeterli. Üstelik ne yazık ki, kararlarımızın %85’ini beynimizin bilinçli karar veren bölgesi ile gerçekleştirmiyoruz!

Her konferansta, kendini göstermiş olmak için soru soran tipler ne yazık ki bugün de salonda eksik değildi ama onlar bile tadımı kaçıramadı, beynim, ufkum açıldı. Mesajının güzel bir özetini aşağıdaki videoda bulabilirsiniz.

Not: 1. Aptal soru vardır. Çirkin kadın ve sevimsiz çocuk gibi hayatın bir gerçeğidir.
2. Var olmayan bir reklamı izlediğini iddia eden katılımcı ise beni benden aldı.

aychaist hakkında

Born and lives in İstanbul, writes short stories and publishes them in Turkish literary journals. Blog is mainly about stories and books but covers other personal interests too.

Kasım 13, 2012 tarihinde Hayat, Kitap içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorumunuz