Kuantum Sıç….sı



Çok sevgili dostum Nihan, bitmez tükenmez enerjisi ve iyimserliği ile bana doğumgünümde kuantumun aşk üzerine etkileri ile ilgili bir kitap armağan etti. Nuray Sayarı’nın kitabını bir çırpıda okudum, hiçbir işe yaramasa içindeki Nietszche, Halil Cibran vb şahsiyetlerin özlü sözleri, öğretileri için bile okumaya değer. Muhakkak ki güzel nasihatlerle dolu, “kendinizi sevin, kendinize aşık olun, kendinize tapın aman da bakın ondan sonra nasıl para, şöhret, aşk size doğru yatağından taşmış dere gibi koşa koşa gelecek, paraya para, sevgiliye sevgili demeyeceksiniz” benzeri telkinlerle dolu.

Kitabı bitirdiğimde kendimi kuantumu değil ama bu tür kitapların ne kadar faydalı olduğunu sorgularken buldum. Yani, bu kitaplarda söylenenlerin babaannemizin bile bildiği ve romatizma ağrıları arasında her fırsatta söylediği “aman evladım iyi düşün, iyi olsun” ya da “yavrum hayırlısı ne ise o olsun” sözlerinden ne farkı olduğunu inanın bulamadım. Bir laf salatası, bir makyaj, bir cila, egzersiz kılıfı altında bize yaptırılmaya çalışılan abuk sabuk hareketler; yok bileklerime lavanta kolonyası sürüp uykuya yatacakmışım, yok nasıl bir hayat istediğimi turuncu kartonlara yazacakmışım, kırmızı filancayı, sarı benekleri falancayı temsil edermiş…vs…vs. Benim gibi kadim bilgilere, insanı rahatlatan, pozitifliğe sevkeden “relaxation” yöntemlerine yatkın birinin bile tepkisini çekenin günün sonunda işin fazlası ile ticarileşmesi olduğuna kanaat getirdim. Belki aynı hanımefendiyle tesadüfen bir yerde karşılaşsak, kendisi bundan ekmek yiyen biri değil de, yoluna çıkan insanlarla sadece sevabına bildiklerini paylaşan bir insan olsa çok daha açık fikirle dinlemeye,öğrenmeye ve onun aşmış, gerçek bir bilge olduğuna inanmaya teşne olacağımı farkettim.

Sonuç olarak kitabı “fala inanma, falsız da kalma” ya da “Andersen’den Masallar”ı okurkenkine denk bir ruh hali içinde tamamladığımı söyleyebilirim. Bu kitapların yazarları sürekli para kazanmanın ne kadar kolay olduğundan bahsederler; insan ister istemez bir noktada “bizim gibi ağzınızdan çıkan her kelimeye hiç duyulmamış bir bigelikmiş gibi atlayan enayiler var oldukça kolay para kazanırsınız tabii” diye düşünüyor. E mübarek ne diye okudun madem diye sorabilirsiniz; cevabım merak ve ümit dünyası olacaktır. Bir de tedbir gereği önyargılı olmamakta fayda var, belli olmaz, bu kuantum denen meretin faideleri ve mekaniği henüz net değil. Benzer kitapları okuyarak bir kuantum sıçraması da, yanlış şeye bel bağladığınız için kuantum sıç…sı da yapabilirsiniz, bu nedenle kelimenin ortasını isteğe göre doldurulmak üzere açık bıraktım.

Konuyu Stephen Hawking’in kuantum fiziğini açıklamaya çalışırken yaptığı bir espri ile bağlamak ve herkese aşk dolu, para dolu, saadet dolu bir hafta dilemek isterim…

Temmuz 8, 2012 tarihinde Kitap, İnsanlık Hali içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorumunuz

