The Meditation Bible


Hiç Meditasyon Yapmayı Denediniz mi?

Ben de bir sene önceye kadar denememiştim. Konuya antipati ile yaklaşanların genel olarak iki nedenleri oluyor; meditasyonu herhangi bir dinle bağdaştırmaları ya da “new age saçmalıklarından” biri olarak görmeleri. Oysa, her iki önyargı da çoğu önyargı gibi gerçek değil. Meditasyonu ben kısaca ,”beynin içinde dönüp duran saçmalığı durdurma çabası” diye özetledim kendimce. Eğer siz de stres altındaysanız, kendi düşünce sesinizden yorulduysanız, beyninize “bi sus” demek istiyorsanız bence bu kadim uygulamayı denemelisiniz. Öyle Tibet’e gidip, dağın zirvesinde, belli bir pozisyonda günlerce oturmayı ve “ermeyi” beklemekten bahsetmiyoruz. Evinizin bir köşesinde, bir sandalyeye oturup, 10-20 dakikanızı kendinize ayırdığınız kaliteli bir sessizlik diliminden bahsediyoruz sadece. Konu derya deniz… Binlerce kitap, makale ve teknik var, tarzınıza uygun bir taneyi mutlaka bulursunuz.

Ben geçen sene transandantel meditasyon ve bir öğretmen ile başladım bu işe ama keyifli bir kitap ve biraz kişisel disiplinle kendi başınıza yapamayacağınız bir şey değil. Size Remzi Kitabevinde bulabileceğiniz “The Meditation Bible” kitabını başlangıç kitabı olarak şiddetle tavsiye ederim (Madonna Gauding- Octopusbooks UK)

Mayıs 27, 2012 tarihinde Hayat, Relaxation içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorumunuz

