Storyteller…


Çok sevdiğim Benim Afrikam filmi bir öykü gibi başlar. Karen Blixen “Afrika’da bir çiftliğim vardı” diye girer lafa. Sonra hikayeye ortadan girdiğini ve sevdiği erkeğin bundan hiç hoşlanmadığını hatırlayarak başa döner ve bize ekşi ama muhteşem renklerde bir hikaye anlatır…

Ben de öykülerim var diye girmek istiyorum söze. Uzun zamandır yazdığım, derlediğim, toparladığım, bazen iki saatte sonunu gördüğüm, bazen günlerce bir satır ilerisini seçemediğim öyküler… Yıllarca kendim için yazdım, sonra onlara gün yüzü göstermeye karar verdim, basılan (ve bazen de henüz basılmayan) öykülerimi buradan paylaşıyor olacağım.

Öykü, değişik bir türdür. Kimi romana geçmeden önceki ilk durak sanır onu, kimi hakkını verir; üç, beş sayfada bir dünya anlatmanın, bir duyguyu yerinden oynatmanın zorluğuna gerekli saygıyı gösterir. Eğer kısa öyküden hoşlanıyorsanız Mayıs ayı edebiyat dergilerinden ikisinde benim yazdığım öyküleri okuyabilirsiniz: 1. Sözcükler Dergisi’nde “Sevgi”(D&R mağazalarında Mayıs/Haziran 2012 sayısını bulabilirsiniz) 2. Özgür Edebiyat Dergisi’nde “Marifet” (Nezih ve Remzi Kitapevlerinde satılıyor, Mayıs 2012 sayısı).

Hayatta hikayelerimiz bol, sonları iyi olsun…

http://www.sozcuklerdergisi.com/dergi_detay.aspx?sayi=37

Mayıs 27, 2012 tarihinde Edebiyat, Sanat içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorumunuz

